Čelada varuje glavo in življenje. Izberite znamko, vredno zaupanja! Skrbneje narejena čelada je tudi zmogljivejša. Znano ime s proizvodnjo v urejeni državi je bolj zaupanja vredno, kot izdelek neznanega izvora iz okolja, ki ima nizke tehnične, varnostne, kakovostne in okoljske kriterije. Tisti, ki čelade le sestavlja in nima razvoja, je že po definiciji v zaostanku saj nima izkušenj s konstrukcijo in materiali. KLIK

 

Ne postavljajte cene na prvo mesto! Preden se odločite za cenovni razred čelade, preizkusite več različnih modelov, da dobite občutek za pomembne razlike. Čelado izberite glede na namen uporabe in vrsto motocikla, ki ga vozite. Vsaka čelada ima svoje specifične lastnosti, zato jih, tako kot motocikle, razvrščamo v različne kategorije: čelade, primerne za turistično, športno, mestno, enduro, dinamično, ... vožnjo:

Čelade s predbradnim dvižnim delom ponujajo možnost večnamenske uporabe. Motoristu omogočajo, da pokaže svoj obraz, ne da bi snemal čelado z glave, in so še posebej prijazne do uporabnikov očal. Priporočamo jih predvsem za uživaške turne vožnje, čoperje, skuterje, za doseganje zmernih hitrosti, za vožnjo v pokončno sedeči drži na motorju, za vožnjo po mestu. Zaradi specifične konstrukcije, ki je kompromis med integralno zaprtim in jet odprtim konceptom, pa so te čelade lahko glasnejše in bolj prepišne od integralno zaprtih čelad, zato jih ne priporočamo za dinamično, športno vožnjo.

Integralno zaprte čelade zaščitijo predel brade, v celoti objamejo glavo in vrat ter močneje pritisnejo lica. So tišje in manj prepišne. Glede na zasnovo in opremo so razdeljene še v podskupine integralno zaprtih čelad, ki so npr. primerne za turistično, športno, mestno, dinamično … vožnjo.

N44EVO mov VPS.jpg

Crossover je nov segment čelad, ki presega ustaljene navade. Z enostavno montažo in demontažo nekaterih elementov čelade (vizir, šilt, predbradni del, sončna zaslonka) dosežemo več različnih kombinacij uporabe, odvisno od trenutnih želja in potreb motorista. Namenjene so najprej in predvsem turističnemu motociklizmu. V njih se boste odlično počutili tako v poletni vročini kot tudi v hladnejših poznojesenskih dneh.

Čelade za enduro, motokros, supermoto, ... Vsak detajl je prirejen zadnjim spoznanjem dinamike terenskega motocikla. 

N21 CLASSIC side.jpg

Odprte JET čelade so odlična izbira za vožnjo pri višjih temperaturah. Za čoperje, maksi skuterje, … Čeprav so videti manj »zaščitne«, pa so nadvse primerne za mestno rabo, za kratka potepanja, za dopustovanje. Predvsem pa so odlične za vožnjo po vročini, saj dajejo občutek večje svobode in manj omejujejo.

Več o tem->KLIK

Izjemno pomembna je prava velikost čelade. Izmerite si obseg glave s šiviljskim metrom (tesno, v višini obrvi) in odčitajte vrednost v cm. Odčitek načeloma ustreza oznaki velikosti: 52 (cm) = XXS, 54 = XS, 56 = S, 58 = M, 60 = L, 62 = XL, 64 = XXL, XXXL = 66. Na ta način boste precej natančno ugotovili, katero velikost izbrati. 

IMG_001.jpg

Pravilno izbrana čelada precej tesno zdrsne na glavo, ker je spodnji rob čelade vedno bolj tesen, kot pa ohlapen. Ustrezno velika čelada daje v prvem hipu morda celo občutek neudobja, ker rahlo potlači ušesa, lica in objame glavo. 

IMG_005.jpg

Pretesna čelada zelo težko zdrsne na glavo. Ne objame glave in sedi visoko na čelu. Pritiska in opazno mečka lica, povzroča močan pritisk v predelu čela, že po krajšem času povzroči bolečine v sencih in čelu, ki hitro in neprijetno naraščajo. 

IMG_003.jpg

Prevelika čelada daje takojšen občutek udobja, zračnosti, prostornosti, kar pa je zavajajoče. Med vožnjo pri višji hitrosti prevelika čelada ne sedi mirno na glavi, je glasna, trepeta, pri visoki hitrosti se tudi dviga na glavi. Zaradi te nemirnosti tudi omejuje pogled in poudarjeno utruja. V preveliki čeladi je pogosto hrupno in prepišno, udarca pa čelada ne ublaži dovolj in se lahko celo sname z glave. 

IMG_004.jpg

Zapnite čelado: čeprav bo trgovcu morda odveč nastavljati zapenjalni jermen, pa si med pomerjanjem čelado skrbno namestite na glavo in jo pritrdite s podbradnim pasom. Sklonite glavo naprej, prodajalec pa naj vam seže z roko v zatilje. Če mu uspe potisniti roko med glavo in čelado, to pomeni, da je čelada prevelika. Notranje oblazinjenje pri novih čeladah se še ni »prilagodilo« oziroma še ni oblikovano po uporabnikovi glavi, in četudi imate občutek, da je velikost prava, čelado poskusite s premikanjem naprej in nazaj sneti z glave. Če ste jo uspeli sneti ali pa se medpotiskanjem nekako vozi po glavi, je čelada prevelika oziroma njena oblika ne ustreza obliki vaše glave. 

IMG_002.jpg

Izkoristite testne vožnje! Na dobro počutje v čeladi pogosto zelo pomembno vplivajo tudi nagib vetrobranskega stekla na vašem motociklu, krogotok zraka, vaš jopič, način vožnje, drža in postava motorista. Ne kupujte mačka v žaklju! Izbrane modele čelad v vseh velikostih imamo za brezplačne testne vožnje na voljo v Velenju, v katerem koli izmed naših manjših prodajnih mest pa po predhodnem dogovoru.

 KLIK 

img_008.jpg

Opozorite nase! Izberite čelado v svetlih, pisanih in vidnih barvah. Naj vas drugi udeleženci v prometu ne spregledajo. Čelada je edina motoristova točka, ki je višja od avtomobilskih streh. Signalno obarvana čelada tako zelo žari, da se avtomobilisti s pogledom opazno dalj časa zadržijo na motoristu.

KLIK 

img_007.jpg

Servis je pomemben. Ob nakupu pomislite, da boste čelado uporabljali več let. Z uporabo se čelada umaže, vizir je potrebno občasno zamenjati. Morda si boste zaželeli, da vam dodelamo čelado z drugačnimi ličnimi blazinicami. Pomislite na servis, garancijo, nadomestne dele. Nolan in Compaco zagotavljata 5 let garancije, nadomestne dele tudi za starejše modele čelad in hitro odzivnost.

KLIK 

Čestitamo! Izbrali ste dobro čelado. Sedaj vam priporočamo le še, da novo čelado doma (ne med vožnjo in ne na motociklu) lepo zapeto na glavi preizkušate kakšno uro dolgo. To je odličen test, ali ste izbrali ustrezno velikost. Če bi vas po tem času zaradi pritiska v predelu čela začela boleti glava, pomeni, da je čelada premajhna oz. njena oblika ne ustreza obliki vaše glave. Naš prodajalec vam jo bo zamenjal s čelado ustrezne velikosti.

KLIK

 

IMG_006.jpg

p.s. Odgovore na morebitna dodatna vprašanja lahko najdete na povezavi tukaj:

KLIK